20 stycznia 2015

Zboża w diecie maluszka

Zboża z pełnego przemiału są ważnym elementem zbilansowanej diety dziecka i powinny stanowić około 40-60%  dziennego pożywienia. Zawierają one niezbędne węglowodany, mikro i makroelementy, białko, tłuszcz, witaminy oraz enzymy. Ponadto są bardzo sycące. Starajmy się podawać różne rodzaje kasz i zbóż, bowiem ich składy są trochę inne. Zboża dzielimy na bezglutenowe i te zawierające gluten.

Zboża bezglutenowe:
- kasza gryczana
- kasza jaglana
- amarantus
- ryż
- komosa ryżowa (quinoa)
- kukurydza

Zboża zawierające gluten:
- pszenica
- żyto
- jęczmień
- owies



Ja urozmaicanie zupek mojego synka zaczęłam od kaszy jaglanej. Początkowo gotowałam jedną czubatą łyżeczkę kaszy, teraz gotuję dwie. Wody z gotowania kaszy nie wylewam, żeby nie tracić cennych składników, po prostu całość dodaję do zupki. Nowy dodatek przypadł Antkowi do gustu. Teraz na degustację czeka amarantus.

1 komentarz:

  1. Bardzo przydatny post :) w ryż się już zaopatrzyłam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz :)