3 marca 2015

Kopytka

Kopytka to jedno z moich ulubionych dań. Zajadam zarówno z sosem jak i na słodko z cukrem i cynamonem lub podsmażone na masełku. Zwykle robię większą ilość kopytek, tak na 2-3 dni, bo nie chce mi się babrać dla jednej porcji. 


Składniki:
1 kg ziemniaków
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 jajka
sól
1 łyżka oleju do gotowania

Przygotowanie:
Ziemniaki obieram i osolone gotuję do miękkości. Jeszcze gorące dokładnie tłukę. Kiedy ostygną dodaję mąkę, jaja, sól i dokładnie wyrabiam. Formuję wałeczki około 2 cm, obtaczam mąką i kroję ukośnie kawałki. Wrzucam małymi porcjami do gotującej się wody z solą i łyżką oleju. Kopytka po wypłynięciu powinny gotować się 1-2 minuty. Czas gotowania zależy od tego jak duże kopytka robimy, więc warto sprawdzić pierwszą porcję o ocenić samemu. 


Smacznego!


10 komentarzy:

  1. Ja również uwielbiam kopytka... w ogóle bardzo lubię dania jarskie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Także lubię, pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zrobić kopyta, oj muszę :) Jutro nagotuję ziemniaczków a pojutrze będą kopytka :)

    Pozdrawiam, MG

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi narobiłaś ochoty na kopytka! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiałam do momentu kiedy się nie strułam :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham kopytka tylko, że tylko ja u nas je jem
    Mąż nie cierpi. A dla siebie mi się nie chce robić. Acha ja robię bez ziemniaków bo dodaje sera białego tak na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dodaję tylko mąkę ziemniaczaną. Pyszności. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko co mączne uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. ... a ja nigdy w życiu nie zrobiłam kopytek ani klusek - wstyd ;P
    Ale będę musiała kiedyś spróbować, bo uwielbiam =]
    Przed pierwszym schabowym też się bałam, a jaki pyszny mi wyszedł ;p

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz :)